De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Zomaar

ForumRatjetoe

1026 – 1050 van 1067    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 41  42  43  Volgende Plaats reactie

• 8 december

Niet alles is zo vanzelsprekend

• 8 december

Zij ervaren een wonder ..........<3 een overweldigende ervaring .

• 11 december

LOL !!!

Kreeg ik via ander S.C. lid!!😂💚

• 13 december

Katten en kerstbomen? Een goede combinatie? Oordeel zelf!

• 13 december

Nee geen goeie combinatie. Je moet ook geen kat in je huis nemen hihi heb ik altijd al gezegd !!

• 13 december

Haha Bert 😆

• 13 december

:-D:'/:'(:-D:-D:-D mijn dochter heeft ook zo'n kat , die toen hij nog een katje was ......... vooreerst nog heel lang binnenshuis moest blijven , tja en dan planten de baasjes ineens zo'n geweldige boom in de kamer O:)<:)<:)<:)

En @ Jane , jij bent bevooroordeelt 8-o:-D

• 16 december

Ik zet dit stukje toch maar op deze topic! Heb zo ongeveer alle topics "afgestruint" maar vond niet echt de meest voor de hand liggende! En ik vond ook niet dat ik hier een nieuwe topic voor moet gaan maken! Overigens wie dat wel zou willen doen n.a.v. dit stukje; je hebt de keuze omdat te doen maar misschien net zo handig is het om mij persoonlijk te mailen!

In Christus gedoopt.

Het teken of zegel van her Christelijk geloof is de doop. Maar de doop alleen maakt iemand nog geen Christen, evenmin als je door het alleen aandoen van een trouwring in het huwelijk treedt.Die ring is het symbool dat iemand getrouwd is. De man en de vrouw hebben elkaar plechtig trouw belooofd, ze samen een verbond gesloten en de ring is daarvan het uiterlijke teken. De doop is het uiterlijke teken dat je je leven aan Jezus hebt gegeven. Het is de publieke erkenning dat je je hebt bekeerd van je oude manier van leven en nu je vertrouwen in Jezus hebt gesteld als je Heer en Heiland.

De doop is voor een Christen een grote zekerheid. In de doop erken je dat Jezus Heer is. De doop is het openbare getuigenis dat je zijn eigendom bent en markeert je intrede in het huisgezin van God. De doop is het uiterlijke teken dat je wederomgeboren bent, dat je een kind van God bent, een lid van Zijn Lichaam.

"Want door één Geest zijn wij allen tot één licaam gedoopt!" (1 Korinthe 12: 13)

De doop vormt zogezegd een uitbeelding van het evangelie.  In de doop worden de dood en de opstanding van Jezus symbolisch weergeven, alsmede de eenheid tussen de Christen en zijn Heer.

"Of weet gij niet, dat wij allen, die in Christus gedoopt zijn, in de dood gedoopt zijn? Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit van de Vader, zo ook wij in nieuwheid zouden wandelen"? (Romeinen 6: 3 en 4)

De doop is een symbolische begrafenis van je oude leven, de beëindiging  van het leven voor jezelf. Ook is de doop het symbool van je nieuwe leven in Christus, waarbij je deel hebt aan Zijn opstandingsleven. De apostel Paulus zegt het heel duidelijk: " Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, dat is, niet meer ik, maar Christus leeft in mij"!

16 december gewijzigd door BERT970

• 16 december

Wat wil je ermee Bert ?

• 16 december

Ik reageer op je via de mail @ Louise!

Wij mensen zien aan wat voor ogen is maar God ziet het hart aan!!

16 december gewijzigd door BERT970

• 16 december

Gelezen Bert @ ik snap je helemaal nu!

• 17 december

www.mupload.nl/img/ecvy4q6b.jpg

• ANNEEEF233

17 december

Ja daar word ik even stil van..

• 17 december

ja he.....soms is het goed voor ons hier in Nederland om daar stil bij te staan.
    We hebben het zo slecht nog niet. En al helemaal niet als kind van God :-)

• 19 december

• 19 december

Kortom, de les:

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!!👍🤞😉

• 19 december

• 19 december

BERT970 schreef:

Kortom, de les:

Verbeter de wereld, begin bij jezelf!!👍🤞😉

wat ben je toch een slimme man 😅

• 19 december

Dank je voor het compliment! Doet het altijd goed! Maar om terug te komen op het door jou geplaatste filmpje: het zit hem toch vaak in die kleine, alledaagse dingen!!👍🤝🙂

• 20 december

Zoals we al konden zien in het filmpje ;-)

BERT970 schreef:

Dank je voor het compliment! Doet het altijd goed! Maar om terug te komen op het door jou geplaatste filmpje: het zit hem toch vaak in die kleine, alledaagse dingen!!👍🤝🙂

• 21 december

www.mupload.nl/img/s588yh.jpg

• 21 december

:-D Wat een goeie @ Francisca :up:

• 21 december

Mooie Fransisca  😍

• 21 december

Mooi en zo waar @Francisca !! De Bijbel in een "notedop"!!!👍

• 22 december

www.mupload.nl/img/47sw73d0.jpg

1026 – 1050 van 1067    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 41  42  43  Volgende Plaats reactie