De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Zomaar

ForumRatjetoe

1226 – 1250 van 1499    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 49  50  51 ... 60  Volgende Plaats reactie

• NATASCHA934

28 maart

Ja, daar kwam ik dus ook achter. :-)
    Maar volgens mij heet die film toch ook 'The Song'?

FRANCISCA289 schreef:

the Song is eigenlijk een film, alleen ben de naam vergeten, en dat is wat ze laten zien, elke keer een stukje film en dan wat uitleg ;-)

• ANNE402

28 maart

Om 21.30 uur is denk ik wel goed!

• NATASCHA934

29 maart

En?

• BERT970

29 maart

Aan de dames (heren mogen ook reageren natuurlijk!!)  op deze site:

Het volgende:

Naar aanleiding van de discussie gisteren op de topic van "langer single blijven" het volgende:

Vinden jullie, in het algemeen gesproken, de emancipatie, voortkomend uit de jaren 60/70 een verrijking of juist een verarming??

Mijn zienswijze daarop is jullie wel redelijk bekend denk ik! Maar wat ik mij steeds meer afvraag is of we dat nu moeten zien als een Zegening of juist meer als een Vloek!? Gezien ook allerlei ontwikkelingen daar uit voortkomend? Belangrijke vraag die je daar ook bij kunt stellen is deze: Zijn vrouwen( in het bijzonder!) hier nu door " vrijgevochten"? Moet je eerst en beter niet afvragen of je wel "Vrijgekocht" bent??? Mijns inziens een veel belangrijkere zaak!! En als je  mag weten vrijgekocht te zijn dan houd je je toch ook veel meer en liever aan de Bijbelse visie over het man en vrouw zijn?? Of zie ik dat verkeerd?  

Ik denk dat ik hier wel een storm van(negatieve) kritiek op ga krijgen maar sorry , ik weet ook dat er (gelukkig) ook anders over gedacht word! Gien Karssen heeft daar ook mooie boeken iver geschreven!! Tot zover(even) deze "visie" maar ook overtuiging mijnerzijds!!

• NEEL074

29 maart

Beste Bert of het nu een verrijking of verarming is, wij vrouwen geboren vanaf de jaren 70 moeten mee in de keuzes die toen zijn gemaakt. Ik vond het erg moeilijk mijn baby achter te laten op de kinderopvang. Daarom kozen mijn man en ik ervoor ieder minder te gaan werken. Maar dat gaf wel wat financiële stress. Toch waren we een prima team en verdeelden we de taken zo eerlijk mogelijk.

Ik ben als christen ook niet tegen op geboortebeperking. De middelen zijn er, mag je best gebruik van maken.

• BERT970

29 maart

Zoutend zout en lichtend licht op deze aarde en....gij geheel anders!?Thats the question! Waar laat jij je door leiden? Gods Woord of allerlei wind van leer?? Zoals de wind waait...waait mijn jasje? Radicaalheid vraagt Gid van ons,  geen slap aftreksel!! Geldt op allerlei terrreinen van het leven! Autonoom zijn of je laten gezeggen door Gods Woord!

• BERT970

29 maart

Waarom altijd die weerstand??? Zit God op de troon van ons leven of wijzelf??

29 maart gewijzigd door BERT970

• 29 maart

Echt waar gaat dit over?

• NEEL074

29 maart

@louise, ik weet het niet precies. Ik dacht om een discussie over emancipatie. Maar met radicale ideeen en geen ruimte voor andere meningen heb ik ook niet zoveel 🙄

• 29 maart

@Bert

Lees de lof op de huisvrouw uit prediker eens.

Dat mens had het razend druk met zaken binnen- en buitenshuis. Als ik dat lees denk ik regelmatig " wat deed die man dan?"

Wat dat betreft doe ik niet voor haar onder.😊

• BERT970

29 maart

LOUISE648 schreef:

Echt waar gaat dit over?

Uhhh.. We zijn hier toch op Samen CHRISTEN ??? Of ben ik verkeerd verbonden!! ?????

• BERT970

29 maart

DORCAS485 schreef:

@Bert

Lees de lof op de huisvrouw uit prediker eens.

Dat mens had het razend druk met zaken binnen- en buitenshuis. Als ik dat lees denk ik regelmatig " wat deed die man dan?"

Wat dat betreft doe ik niet voor haar onder.😊

Als je een beetje bekend bent met het Nieuwe Testament dan weet je dat Paulus nogal wat dingen schrijft over de levenswandel van de man @ Dorcas!!

• NATASCHA934

29 maart

Zoveel mensen, zoveel meningen. :)

• 29 maart

Ik bedoelde @ Bert, dat deze vrouw zoveel doet zowel in huis als daar buiten dat het a. niet gaat om een vrouw alleen in huis en b. dat deze vrouw zoveel doet dat ik me hier, bij dit stuk tekst, altijd heb afgevraagd wat de man dan nog deed.

• BERT970

29 maart

Ik bedenk dat bij deze "zware" discussie het beter/gepaster is als we deze verder houden op bv. de topic van "Waar wandelen wij?" Of die wat recentere van Piet : over ons levensscheepje!! Zeg het maar of doe maar!!

• BERT970

29 maart

Want dit is echt geen "Zomaar" Alsof we "zomaar" leven!!!🤔

• NATASCHA934

29 maart

Ja, dat dacht ik ook al, zomaar hoor.😁

• 29 maart

Je wilde dit zelf hier plaatsen @ Bert

Maar is prima. Ik vind dit ook niet helemaal de juiste plek.

• NATASCHA934

29 maart

Of was het nog even lastig met een nieuwe topic openen Bert, omdat je dat aan mij vroeg? Misschien heb ik dat niet helemaal duidelijk uitgelegd; is namelijk niet mijn sterkste kant. ;-)

29 maart gewijzigd door NATASCHA934

• BERT970

29 maart

Ja was mij nog niet duidelijk! Maar topics genoeg! Ben nu verder gegaan op " Broeders en Zusters ! Toepasselijker misschien??🙂

• 29 maart

Hoe je een nieuwe topic  moet openen !  ben je al weer vergeten @Bert,  effe terug lezen

29 maart gewijzigd door LOUISE127

• ANNE402

29 maart

Waarom zou je niet een nieuw topic openen?

• ANNE402

29 maart

NATASCHA934 schreef:

En?

Het was Amerikaans, wel een goed programma. De volgende punten werden genoemd: zorg eerst dat je relatie met God goed is, zorg dat de relatie met jezelf goed is doordat God in je werkt, ga in gebed, matchen op overeenkomsten kan succesvol zijn, speeddaten is vluchtig en wordt teveel gelinkt met aantrekkingskracht (is 3 minuten tekort voor) en werkt niet echt. Vooral de eerste 3 punten spreken me aan.

• NATASCHA934

29 maart

Heel helder en goed, Anne.
    Ik hoef niet meer te kijken, want je hebt het mooi samengevat zo.:up:

• BERT970

29 maart

images.app.goo.gl/xUvNcnEC2Ejtviqv5

Heh?? Hier klopt iets niet!!

LINKS GROEN !!

Zo moet het dan toch??😁

1226 – 1250 van 1499    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 49  50  51 ... 60  Volgende Plaats reactie