De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Zomaar

ForumRatjetoe

1451 – 1475 van 1517    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 58  59  60  61  Volgende Plaats reactie

• 9 augustus

Ja dat vind ik ook best wel! maar auto of voetbal lijkt mij hier op de side toch niet zo de plek i.v.m. de christelijke opzet van deze side, maar 't is een idee om ons wellicht toch wat meer in hun interesse sfeer te verdiepen "alhoewel" het mag toch ook weer niet te ver bezijden de bedoeling en opzet van deze side zijn. Van deze door je geopperde zaken (fijn dat je tenminste meedenkt) denk ik niet dat wij die kant op moeten. Wellicht wat meer geloofsverdieping zoals ervaringen op geloofsterrein of iets actueels zoals wereldgebeuren belicht vanuit de Bijbel "in die trant?"  ik opper uiteraard ook net zo goed maar wat hoor!  Hoop echt dat er eens wat van de grond kan komen er zijn zoveel jonge jongens en mannen op de side, het zou toch mooi zijn als zowel jongere en oudere deelnemers elkaar tot hand en voet zouden kunnen zijn. Alleen nog zoeken naar die brug anders moeten we hem wellicht maken!  Iemand met ideën laat van je horen!

• 9 augustus

Het hoeft toch niet altijd over de bijbel te gaan?

Als jongens/mannen onderwerpen willen plaatsen over auto's of voetbal, waarom niet? Gewoon doen.

Denk dat er gewoon geen belangstelling is vanuit de heren anders hadden ze dat allang gedaan.

• 9 augustus

Als jongens/mannen dergelijke onderwerpen eens willen te berde brengen oké staat ze vrij om te doen hoor!( MOET KUNNEN,dat horen wij toch  tegenwoordig vaak ?),  zolang het geen hoofdrol gaat spelen. Je kiest toch niet voor niets een christen side? zo dik zijn die nu ook weer niet bezaait of ik moet  mij daarin erg  vergissen.Zelf had ik de belangstelling van de heren nou ook niet bepaald hoog ingeschat, maar als we dit onderwerp nooit bespreken komen we geen steek verder en worden we ook niks wijzer toch? dus opper eens een idee.   Jane heeft haar bijdrage gedaan bedankt nogmaals Jane!!

• BEGRIPVOL613

11 augustus

We moeten..denk ik ook oppassen..dat we niet té "over"christelijk gaan worden..want al zijn wij christenen,wij leven wél met beiden voeten en benen op deze aarde/wereld en daar horen de héél gewone dingen/onderwerpen des levens ook bij...

Of..dit nu de mannelijke of vrouwelijke medeleden van deze site betreft.

Uiteraard is het fijn,dat we hier met christenen op een christelijke datingsite staan..maar nogmaals daar horen ook wél alle onderwerpen bij die..zowel de niet christelijke als wél christelijke medemens bezig houden.

11 augustus gewijzigd door BEGRIPVOL613

• 11 augustus

@Begripvol

Dat vind ik ook hoor, als ik zie hoeveel Christenen van voetbal houden (ikzelf niet ) maar ik heb weer andere voorkeuren, daar hoeft niks mis mee te zijn. Hoeveel mannen en vrouwen volgden niet het dames voetbal een tijdje terug.

En de Christelijke onderwerpen zijn prima en soms ook leerzaam, maar hoe vaak loopt het niet uit op welles/niet is of erger nog...ruzie of iemand vertrekt weer omdat hij of zij niet begrepen voelt of zich gekwetst voelt.

Hete hoofden en koude harten, dat komt allemaal voor bij de discussies.

Als er mooie liederen geplaatst worden of gedichten vind ik mooi, maar de forum onderwerpen vind ik vaak te heftig worden als ik eerlijk ben.

Kan heel heftig zijn als iemand je mailt en er dingen gezegd worden waar je 2 nachten niet van slaapt b.v. is al een tijdje geleden, maar die dingen gebeuren.

Nou Ja zo denk ik er even over

• 11 augustus

Inderdaad Begripvol en Jane, helemaal mee eens.

Velen preken vanuit eigen parochie en sla ik allemaal over. Daarom onstaan ook het wellus/niettus gebeuren. Laat de heren mooi hun eigen onderwerpen plaatsen. Of vrouwen met totaal andere onderwerpen die los staan van de bijbel plaatsen.

11 augustus gewijzigd door SANDRA421

• 11 augustus

Dat geldt ook voor mij ...plaats wat een ieder leuk vindt om te plaatsen...beetje luchtig zodat je niet terecht komt in oeverloze discussies ..

• 11 augustus

Een ieder in zijn of haar waarde laten, en lekker laten posten waar ieder behoefte aan heeft! Ik voel mij óók niet verplicht om over voetbal of ballet mee te praten. Maar dat we óók een dagelijks leven hebben, daar zijn we het vast wel met elkaar over eens, en  daar kan gewoon geen discussie over bestaan.

Dingen leren onderscheiden!

We hebben op dit forum een goede morgen topic, ja of nee topic, geloofstoerusting topic, wat eten we vandaag topic, goede boeken topic, wat ga je doen topic, welke bijbelvertalingen  lees je topic , uitjes topic, gebedsroom topic, dieren filmpjes topic,  Zomaar topic, enz enz.

Voor elk wat wils, en niemand hoeft dus bang te zijn dat dit forum overgeestelijk is of gaat worden, want de topics zijn volgens mij erg duidelijk en...gevarieerd 💃👏🙏👌

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Héél..fijn dat jullie er ook zo over denken en..zou inderdaad een hoop vervelende miscommunicatie   voorkomen...🤭😊😃

En..inderdaad eens een wat luchtigere 🥳🥳🥳onderwerpen binnen de waarden en normen van het beleid van deze datingsite kan niemand van ons schaden..hoop ik van ♥️ harte...

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Aan..sommige reacties van medeleden té zien,mogen we er zeker over waken..dat het wél degelijk té over christelijk dreigt te worden...

Anders had ik dit antwoord nooit aangezwengeld.🙋🏼‍♀️

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Jane,Sandra en Louise bedankt voor jullie begripvolle reacties hoor...👍👍👍

• 11 augustus

Fijn dan hè, als christenen elkaar respecteren en accepteren. Dank jullie allen, voor jullie rijke en waardevolle inbreng😁

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Zeker...Linda..dat heb je goed gezien...🤓

Is...inderdaad héél fijn om elkaar als wél of niet christen zijde naar behoren té behandelen...🙂

• FRANCISCA289

11 augustus

BEGRIPVOL613 schreef:

We moeten..denk ik ook oppassen..dat we niet té "over"christelijk gaan worden........

Wat ik mij afvraag is: Wat wordt er bedoeld met "over-christelijk" zijn?

11 augustus gewijzigd door FRANCISCA289

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Is..heel makkelijk te beantwoorden...zie het antwoordt van Sandra...

Maar... ik hoop"oprecht"niet..dat er nu weer een hele discussie gaat ontstaan...

Want dat is helemaal de bedoeling niet hoor en zou wél een mop zijn...na al hét schrijven hierover...!!!

😳😊😳😊😳😊😳

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Anders..ben ik bang Louise...dat we gaan krijgen..wat jij al zo treffend aangaf in je reactie...om NIET wéér in de oeverloze en totaal nergens toe leidende discussies te belanden...

• FRANCISCA289

11 augustus

Je kunt haar mening delen @Begripvol, maar jij haalde het aan dus vraag ik mij af hoe iemand over geestelijk kan zijn. Het is geen discussie maar een vraag ;-)

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Is..ook zeker niet tegen jouw hoor,maar over het algemeen bedoeld en ik deel inderdaad de mening van Sandra en deze deelt wéér de mening van Jane en mij...haha.🤭🤗

• FRANCISCA289

11 augustus

Ja,oké, maar nu weet ik weet dus nog niet wat je bedoeld met over-geestelijk ;-)

Daar ben ik dus benieuwd naar. Ik heb dat wel eens vaker ergens gelezen, mensen die vinden dat sommige christenen over-geestelijk zijn en aangezien ik het nu lees en hier op het forum kan vragen enz. doe ik dat dus ook :-)

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Maar..lieve medeleden,ik heb mijn zegje gedaan en wilde..hét er wat dit onderwerp voor mij betreft bij laten.🤫

Want..ik heb het al vaker op het forum meegemaakt..dat hét toch ongewild de verkeerde kant opschiet.

• FRANCISCA289

11 augustus

Jammer dat je niet wilt uitleggen wat jij ermee bedoeld.

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Nou..héél eerlijk gezegd staat alles al in het hele voorafgaande stukje van vandaag en zou een herhaling van een herhaling worden..

• 11 augustus

Het is gewoon zo dat een christen óók een dagelijks leven heeft. Werk, hobby, huishouden etc. Ik denk dat dit op de achtergrond raakt en vergeten wordt als we alleen maar Bijbelteksten en geestelijk leven delen. Dit bedoel je denk ik toch begripvol met óver christelijk?

Ik mag graag getuigen van de Heer op dit forum, maar loop in mijn dagelijks leven écht niet altijd te getuigen hoor. Het komt zoals het komt.

Maar we mogen óók praten over gewone alledaagse dingen, want daar staat de Bijbel óók vol van. B.v. Lydia, de purperverkoopster...Paulus was tentenmaker, de Heere Jezus timmerman.

• FRANCISCA289

11 augustus

We hebben na onze bekering allemaal een christelijk leven waarin Jezus centraal staat, we zijn in de wereld maar niet van de wereld.

In de wereld wordt gesproken over "over-geestelijk" zijn als men veel met de zaken van God bezig is, wanneer men bijv elke week naar de dienst gaat en naar bijbelstudie, naar bidstond, men vast. Of graag Zijn Woord wil delen, of men getuigt over wat Jezus voor ons doet.

Maar ik begrijp dus niet wat een christen ermee bedoeld als die zegt dat je over-geestelijk kunt zijn.

• BEGRIPVOL613

11 augustus

Ik..denk héél eerlijk gezegd dat je nu..aan het zoeken bent Francisca...

Een ieder wéét...dat overal waar té...voorstaat niet oké is...

Dit..is zo zachtjes aan..toch aan het afstevenen op een touwtrekken...zonder enkele toegevoegde waarde..!!!

En..stel je het"over"geestelijk zijn in een héél ander daglicht dan bedoeld..🙈

1451 – 1475 van 1517    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 58  59  60  61  Volgende Plaats reactie