De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Is het als christen verstandig om mee te doen met halloween?

ForumChristelijk leven

51 – 66 van 66    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie

• 30 oktober

Wat goed Francisca.

Ik was in gedachten al met dat Halloween bezig.

Het lijkt net of het normaal is.

• 30 oktober

Toen ik nog op school werkte, werd er door de "huiskamer"die naschoolse activiteiten organiseerde, speurtochten opgezet in het bos met zo eng mogelijke dingen en muziek erbij. Volwassenen die verschenen als geest enz. Maar ook op school zelf werdt het klaslokaal versiert door de klassenouders.
    Ja Dorcas, in de wereld is het normaal. Maar ik zie ook steeds meer christenouders die het goed vinden voor hun kind om eraan deel te nemen. Vaak is het onwetendheid wat halloween is. Het enige dat wij kunnen doen is er op wijzen/uitleggen en het in gebed brengen want uiteindelijk is het ieders persoonlijke keuze wat men wel of niet wil doen :-)

• 30 oktober

www.mupload.nl/img/tfypizryjyetv.jpg

• 30 oktober

Deze bovenstaande tekst is werkelijk grandioos. Dat Haloween gebeuren is ook werkelijk te ver aan het doorslaan.

• 31 oktober

Het is jammer dat mensen vaak zo maar klakeloos feesten die uit het buitenland komen over nemen zonder zich er in te verdiepen ,als ik alles van Halloween zie vind ik het zo wie zo al angstaanjagend vooral voor kinderen . Eerder werd er over St Maarten iets gezegd uit Groningen ,dat feest is vroeger ontstaan om vooral de kinderen iets te geven ,St.Maarten was er ook voor de arme bevolking om daar iets voor te doen .Toen ik de zaak had in Stadskanaal werd ik hiermee geconfronteerd ,de eerst keer had ik niets voor de kinderen  omdat mijn man mij dat niet had verteld vandaar dat ik muntjes uitdeelde.

• 31 oktober

Nee eens hoor Alie. Klakkeloosheid heb ik óók wel wat moeite mee.

Maar even over deze Maarten...echt mooi als mensen zich inzetten voor de armen op deze aarde. Denk dat deze Maarten ook wel van genade mocht leven. Maar, zo denk ik dan...zou Maarten het gewild hebben dat zijn naam over de hele wereld verspreidt, bezongen zou worden?

Waarom niet de kinderen de deuren bij langs en zingen:

"O, Heere Jezus..Dank U voor dit lekkers/appel/peer" (zeg maar wat hoor👧👦🧒👩)

Denk dat we óók in déze wel de boze kunnen opmerken. Opstand tegen God, vanuit het Paradijs...En altijd Gods eer aan mensen geven.

Maar zo denk ik dan hoor.

• 31 oktober

Bij ons thuis mochten we niet aan Sint Maarten doen, dacht dus altijd dat het geen Christelijk iets was.

Vraag mij af of het in Nederland nodig is om langs de deur te gaan. De meeste hebben het hier goed in Nederland.

• 31 oktober

Sint Maarten is een heel oud feest. Het was een bisschop die het delen hoog in het vaandel had.

Vroeger werd er in november geslacht voor de winter. Bij Sint Maarten kwamen de arme mensen langs de deur voor een stukje van de slacht. Later werden het kinderen en snoep.

Hoewel het beiden om snoep gaat, komt Sint Maarten meer uit christelijke hoek.

31 oktober gewijzigd door DORCAS485

• 31 oktober

dat klopt darcas..van oorsprong iets vanuit de christelijke hoek ,ik ken het vauit mijn jeugd in groningen...hier in twente kent men het niet..

• 31 oktober

Het is een leuk feest voor de kinderen. Ze leren op school wat het inhoudt en het is toch heerlijk om blijde gezichtjes bij de deuren te zien staan en zingen.

Mijn groep maakt een mooie dobbelsteen als lampion!

• 31 oktober

Leuk he? Zo gezellig, mis dat best hier..leuke lampions maken...

• 31 oktober

Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen eerst halloween met de kinderen vieren en dan naar zo'n onschuldig, lief feest van Sint Maarten.

Van afgehakte hoofden en bloederige beelden naar zingen voor een snoepje met een zelfgemaakte lampion.....

31 oktober gewijzigd door SANDRA421

• 31 oktober

Ja haast niet te vatten. Het wordt hoe langer hoe gekker!

Beter niet in mee gaan!

1 november gewijzigd door BETTIE628

• Dinsdag om 21:33 uur

Die zag ik ook vandaag Piet👍

• Woensdag om 12:24 uur

Dank je Piet. We moeten ons niet met de God van de dood bezighouden, maar met de God van de levenden! Vrezelijk gewoon deze gruwelijke beelden, maskers enz. die je nu in veel winkels ziet liggen Dit hele gebeuren heeft niets met enige  feestelijkheid te maken het is gewoon satan ten top.Er staat ook over te lezen in de Bijbel hoe God erover denkt lees Deut. 18:10,11 en 12 maar en Lev. 19:31.

51 – 66 van 66    Ga naar pagina:  Vorige  1  2  3Plaats reactie