De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Algemeen kletsverhalen-topic

ForumRatjetoe

2551 – 2568 van 2568    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 101  102  103Plaats reactie

• FRANCISCA289

7 januari

Amen.

MARGRIET124 schreef:

..........
    Ik denk dan bij mezelf aan de woorden die Jezus ons zegt : "Overwin het kwade door het goede "

• 7 januari

Dat is mooi: Overwin het kwade door het goede

Hoe zien jullie dat in het gebeuren op oudjaars avond, wat zouden wij daarin kunnen betekenen?

Elk jaar al die slachtoffers en we blijven ze toch maar al dat gevaarlijke vuurwerk in handen geven.

Ja bidden en dat doe ik ook elk jaar al.

Heel blij dat er bij de regering een meerderheid is nu🙏

• 7 januari

Zo zij het Jane!:up:

• 7 januari

Even iets heel anders er is van 6-8 maart een alleengaande conferentie in t Vierhouhouterbos

zie meer info op www. Vierhouterbos.nl

• 7 januari

Altijd heel gezellig , goed eten en goeie studies

• 8 januari

JANE993 schreef:

Dat is mooi: Overwin het kwade door het goede

Hoe zien jullie dat in het gebeuren op oudjaars avond, wat zouden wij daarin kunnen betekenen?

Elk jaar al die slachtoffers en we blijven ze toch maar al dat gevaarlijke vuurwerk in handen geven.

Ja bidden en dat doe ik ook elk jaar al.

Heel blij dat er bij de regering een meerderheid is nu🙏

Dit stukje van Phil Bosmans omschrijft het voor mij wel en wil het daarom ook hier plaatsen .
    De jongere generatie beseft bewust of onbewust dat iets grondig mis is in de wereld , wat er o.a op oudjaars avond gebeurt is daar een uiting van .

Citaat : In onze kunstmatig opgebouwde wereld is een fout gemaakt . Er is een gemis , iets vergeten  , iets fundamenteels  , dat door niets vervangen kan worden .

Er werden sociale wetten gemaakt  , sociale instituten opgericht en diensten voor public - relations , maar men vergat , dat dit alles geen zin heeft  , als in elke menselijke relatie  , achter loketten  en door papieren dossiers heen ,
    geen menselijk hart zichtbaar en voelbaar wordt .
    We hebben geen gebrek aan kennis , aan deskundigheid en vaardigheid  ,
    maar een grondig gebrek aan liefde .

Liefde is het fundament van elke gezonde samenleving.
    Waar ruimte gemaakt wordt voor de functie van het hart  , staat de kleine zwakke mens weer centraal in het samenleven  , in het samenwonen  en werken van mensen  , centraal in het sociaal , politiek  en economisch gebeuren .

einde citaat .

Persoonlijk ga ik steeds meer inzien dat de Bijbel het bij het rechte eind heeft . Dat Jezus eerste gebod  en het tweede daaraan gelijk de spijker op de kop slaat .

• 8 januari

Wat een triest gegeven dat  " door geweld, vernielingen, moord en uitlokkingen tot geweld" wij tot de ontdekking moeten komen, dat er zoveel mensen onder beïnvloeding van diverse verdovende middelen zijn, waardoor hun gezonde verstand niet meer normaal kan functioneren en zij de samenleving behoorlijke schade berokkenen en zo weinig eraan wordt gedaan.

8 januari gewijzigd door BETTIE628

• 8 januari

Dat is niets nieuws Bettie , het is begonnen in Genesis .

• 8 januari

We mogen niet met een blinddoek rondlopen!!! De huidige wereld situatie is daar te ernstig voor. De tegenwoordige oorlogen zijn ook ALLANG NIET MEER met PEIL en BOOG of man tot man gevechten, maar de ontwikkeling in dit huidige tijdperk heeft zorgelijker vormen aangenomen en niet zomaar weg te wuiven of weg te denken  .of/en.  met deze gevaarlijkere middelen van nu op allerlei terreinen ook al niet door enig decreet van gezamenlijke landen te sussen. Ik wens er nu geen woorden meer aan vuil te maken of verder gekissebis dat bevordert ZEKER NIET de Vrede God's. Laat ons bereid zijn voor de komst van Yeshua.

8 januari gewijzigd door BETTIE628

• 8 januari

Bedankt Bettie voor jou zichtspunt .

De vraag van Jane is echter over:  overwin het kwade door het goede !

Hoe wij dat zien in het gebeuren op oudjaarsavond
    en wat wij daarin kunnen betekenen .

De ernst van bepaalde situaties is wel duidelijk .

• 8 januari

Ik ben het met je eens Margriet. Gewoon een warm hart voor de medemens. Een open houding en open handen. Het 1e en 2e gebod volgen en hard bidden hiervoor.

Dan maakt ieder van ons kans op verandering mogelijk in deze wereld.

• 9 januari

Dat...is een héle wijze,rustige 🕊 en"oprecht"wél overwogen reactie Dorcas...🙏

9 januari gewijzigd door BEGRIPVOL613

• 9 januari

De komst van Jezus is zeer nabij .!!!

Waarom moet de Bruid van Christus [ Christus kerk / tempel ] wakker zijn ?
    Waarom moet de Bruid haar licht helder laten schijnen ?
    Waarom moeten de christenen het licht en het zout van deze wereld zijn ?
    Waarom moeten Gods kinderen de oogst binnenhalen ?
    Waarom moeten wij  [ zoals de wijze maagden in Mattheüs  extra olie   [ symbool van de Heilige Geest ] inslaan ?
    Waarom horen we al die boodschappen en waarschuwingen die God in het hart van Zijn knechten legt  om de mensen en de kerk te vertellen  dat ze zich moeten bekeren ?

Er is maar één verklaring voor en  dat is dat de komst van Jezus Christus , Gods Zoon , onze Bruidegom  , zeer nabij is !
    Waarom weten wij dat Zijn komst zeer nabij is ?  Omdat bijna alle profetieën die de Bijbel heeft gegeven tot aan Zijn wederkomst , in vervulling zijn gegaan .

Met andere woorden er zijn niet veel profetieën meer over die vervuld moeten worden voordat Jezus wederkomt .

Nog niet zo lang geleden waren er nog vele profetieën aangaande de eindtijd onvervuld  , maar in snel tempo  en steeds sneller  gaan de eind profetieën in vervulling .
    We horen nu elke dag van oorlogen en geruchten van oorlogen , van pestilentën en ziekten , van aardbevingen  en hongersnoden .

'Ook zult gij horen van oorlogen  en van geruchten van oorlogen . Ziet toe  , weest niet verontrust  ; want dat moet geschieden  , maar het einde is het nog niet . Want volk zal opstaan tegen volk  , en koninkrijk tegen koninkrijk , en er zullen nu hier , dan daar  , hongersnoden en aardbevingen zijn .
    En , omdat de wetsverachting toeneemt ,
    zal de liefde van de meesten verkillen '

Matthe:us  24 : 6 - 7  , 12

De hele natuur staat op haar kop ! Waar het warm moet zijn is het koud , waar het koud moet zijn is het warm .
    De misdaad is enorm toegenomen en de liefde onder de mensen is verkoeld .
    De voortgang van de wetenschap is op een zeer hoog peil  , de tijd gaat ontzettend snel  én steeds meer mensen keren God de rug toe .
    Hoeveel profetieën zijn er nog over die in vervulling moeten  gaan voordat Jezus terugkomt ?
    Daarom is de komst van Jezus nabij ! Ziet u naar Hem uit ?
    We verwachten Hem  en toch zal Zijn komst nog onverwachts zijn .
    Plotseling zal het gebeuren !

'Gij weet zelf zeer goed , dat de dag des Heren zó komt  , als een dief in de nacht '-
    [ 1  Thessalonicenzen  5 : 2 ]

Een engel zei tegen Daniél :

'Tot het einde toe zal er strijd zijn  : verwoestingen , waartoe vast besloten is 'Daniël 9 : 26  

Dat is het beeld van de hele wereldgeschiedenis  ! Zolang de mensheid  haar bestaan heeft  , is zij een groot slachtveld geweest  .

Vanaf de zondeval zijn er talloze onvervulde dromen  , gebroken harten , verminkte lichamen , en is de wereld vol haat  , nijd , afgunst en jaloezie .
    Er zijn duizenden oorlogen gevoerd waarbij honderden miljoenen mensen de dood zijn ingejaagd .

Dit is het beeld van de wereld geschiedenis van de mensheid : verwoesting en verschrikking .
    Het gaat nog steeds voort . Nee , het niet alleen voort het wordt erger en erger naarmate de tijd verstrijkt

We hebben de belofte van Jezus ontvangen die gezegd heeft : 'Ik zal wederkomen ! '
    Dat is de hoop waaraan de gelovigen zich door alle eeuwen heen hebben vastgehouden .
    Jezus komt terug !

David Maasbach

• 13 januari

In de chatbox zijn haast nooit leden. Deze avond was ik er en "er was net maar 1 man, die geen eens antwoord gaf op mijn vraag"  deze avond een aantal keer opnieuw een poging gewaagd, maar nada!jammer.. dat er zo weinig mee wordt gedaan! Dit was dus even mijn kletsverhaal. Goede avond !

14 januari gewijzigd door BETTIE628

• Zaterdag om 10:40 uur

:-D Gisteravond zat er anders een aardig clubje  in de chatroom :-D

• Zaterdag om 11:15 uur

Of....een ander tijdstip of een verkeerde room aangeklikt,zou dat misschien ook iets kunnen zijn!?🤣🤣🤣

• Zondag om 2:21 uur

ik Had nu ook iemand die totaal niet reageerden ik liet merken dat ik jarig was maar geen reactie 😂😂

• Zondag om 7:32 uur

Goedemorgen Jose , alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag <:):-*

Het gebeurt wel dat iemand in de chatroom komt en vervolgens niet weer uitlogd , dan lijkt het of je aanwezig bent , maar doe je ondertussen heel wat anders :-D Is dus geen onwil of onbeleefdheid , maar onwetendheid .

2551 – 2568 van 2568    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 101  102  103Plaats reactie