De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Kan een christen wel of niet een kerstboom in huis nemen?

ForumChristelijk leven

76 – 100 van 131    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 3  4  5  6  Volgende Plaats reactie

• 13 december

Ehhh, nou ja... ik zie de kerstboom ongeveer net als een bos bloemen of een plant. En natuurlijk zitten er lampjes in en zo. Het is overduidelijk dat het op zich helemaal niets met de geboorte van Jezus Christus te maken heeft. Dat 25 december zeker niet de datum is waarop Hij geboren is. Dus in die zin is het onzin. En het was ook veel beter geweest als het kerstfeest niet ontstaan was vanuit de zonnewende. Maar ik vind het ook heel mooi dat heel de wereldse wereld zich op enigerlei manier bezig houd met de geboorte van de Here Jezus. En het is juist voor ons een uitgelezen kans om zaaiend bezig te zijn. Door een losse opmerking, door mensen uit te nodigen voor een kerstdienst.

Dus voor mij gewoon een kerstboom, gezellig een kaarsje aan, lekker eten. En zo "vier" ik Zijn verjaardag. Met veel meer toeters en bellen dan mijn eigen verjaardag ;-). Denk dat Hij die in de hoge gezeten is mij ziet, mijn liefde voor Hem kent en.... glimlacht. Hij ziet immers het hart aan? En ik aanbid de boom en de kaarsjes niet. Maar laat een ieder hierin zichzelf beproeven. Zoals Richard schreef: ik zou geen boedhabeeld, tarotkaarten etc. in huis willen hebben. Die zou ik zelfs niet in de kliko gooien met de gedachte dat iemand ze zou kunnen pakken. Daar zou ik dus de fik in steken of kapot trappen. Omdat dit zo overduidelijk occult is. En bij satan moet je weg blijven... heel ver weg...

13 december gewijzigd door PETRA740

• PATRICK233

13 december

Bovendien vind ik ook dat er een belangrijke scheidslijn is, word het voorwerp vereerd of niet?

Hoewel ikzelf de pest heb aan boedha en hindoebeelden (vind ze gewoon ook niet mooi) zal ik ze nooit zelf in huis halen, ik kom echter bij andere mensen zat die ze wel hebben.

Dit is dan zuiver en alleen decoratie en mocht er zo'n beeldje sneuvelen door de kat gaat ie gewoon de vuilnisbak in bij de rest van het afval. kan niet veel kwaad lijkt me

Aan de andere kant staan bij mij in huis wel veel foto's van mensen die er niet meer zijn, moet ik die dan wegdoen omdat er in de bijbel staat dat je geen doden mag op roepen? dat doe ik toch ook niet?

Het is trouwens ook onbijbels om krachten toe te kennen aan levenloze voorwerpen.

Met andere woorden, afgoderij komt van binnenuit, niet van buiten.

13 december gewijzigd door PATRICK233

• RICHARD157

13 december

Dank jullie voor de antwoorden ;-)

• VROUWKE088

13 december

RICHARD157 schreef:

Over een maand is het weer zover want dan is het weer kerst.

Ik vroeg mij af wie van de christenen op deze site dan een kerstboom in huis heeft staan of juist niet?

Waarom heb jij een boom in huis staan en waarom heb jij juist geen boom in huis staan?

Wat is jullie mening hierin? Wel of geen kerstboom? En waarom wel en waarom niet?

De vraag was niet of je wel of niet de geboorte van Jezus mag herdenken (met kerst). Maar of je een boom in huis zet. En waarom wel/niet. Kerst is misschien wel de makkelijkste periode van het jaar om mensen te vertellen over Hem. Maar hoort die boom daar per se bij?

• 13 december

Kan zonder boom, zonder lichtjes, zonder lekker eten, zonder... zonder...

• PATRICK233

13 december

PETRA740 schreef:

Kan zonder boom, zonder lichtjes, zonder lekker eten, zonder... zonder...

Zonder lol, gezelligheid en plezier...kan allemaal zonder.

Ja, op die manier kan je onder het mom van puritisme inderdaad alles wel zoutloos maken.

Groot gelijk Petra!

13 december gewijzigd door PATRICK233

• 13 december

Gelukkig heeft God mij mijn humor, mijn lach en min spitsvondigheid gegeven. Ik heb Hem zó lief, aanbid Hem, Hij is mijn Heer, de liefde van mijn leven. Maar Hij houd nog veel meer van mij dan dat ik van Hem kan houden. En Hij kent me en weet hoe mijn houding is t.a.v. de kerstboom en al wat we nog meer doen met kerst. Maar met de beste wil van de wereld zie ik een probleem in het hebben van die kerstboom. God is denk ik blijer met mijn liefde voor Hem dan dat Hij het niet goed vind dat ik een boom met lampjes in huis heb.

14 december gewijzigd door PETRA740

• DIGIPEET165

14 december

boom hoort niet (perse)  bij de Kerstviering.  maar is voor mij niet werelds.

voor de rest ben ik het met Petra eens; God ziet ons hart aan, niet onze boom!

• BEN467

14 december

Zo, ff een boompje opzetten.

*             ,

_/^\_

<     >

*                 /.-.\         *

*        `/&\`                   *

,@.*;@,

/_o.I %_\    *

*           (`'--:o(_@;

/`;--.,__ `')             *

;@`o % O,*`'`&\

*    (`'--)_@ ;o %'()\      *

/`;--._`''--._O'@;

/&*,()~o`;-.,_ `""`)

*          /`,@ ;+& () o*`;-';\

(`""--.,_0 +% @' &()\

/-.,_    ``''--....-'`)  *

*    /@%;o`:;'--,.__   __.'\

;*,&(); @ % &^;~`"`o;@();         *

/(); o^~; & ().o@*&`;&%O\

jgs   `"="==""==,,,.,="=="==="`

__.----.(\-''#####---...___...-----._

'`         \)_`"""""`

.--' ')

o(  )_-\

`"""` `

• 14 december

Ben, ff een vraagje: is dit een kunstboom of eeen echte? En als het een echte is, is het dan een boom met kluit?

• BEN467

14 december

Kunstboom.... Ik ga God's schepping niet vernielen. Gaat jaren mee en geen uitvallende naalden ook. Ik ben nogal lui dus ik denk dat ik in 2018 elke dag Jesus' geboorte ga vieren. Sla ik gelijk 2 vliegen in 1 klap

• 14 december

Dank je voor je uitleg. Want ja, ook al heb ik een nieuwe bril: ik kon het niet helemaal goed zien. En kunst of echt: das toch een wezenljk verschil. En... mijn kunstboom verliest ook naalden... ouwe boom dus.

Misschien een idee om elke dag Jezus geboorte te vieren met bij je ontbijt een beschuitje met blauwe muisjes. Dat doen wij met kerst maar kan je natuurlijk elke dag doen.

• BEN467

14 december

Ontbijt, avondmaal, lunch, snack... Ik sla geen maaltijd over om het te vieren!

#dankbaar

• 14 december

Genade zo oneindig groot dat ik die het niet verdien, het Leven vond want ik was dood en blind maar nu kan ik zien! Want Jezus droeg mijn zonde last en tranen aan het kruis. Hij houd mij door genade vast en brengt mij veilig thuis. Als ik daar in Zijn heerlijkheid mag stralen als de zon.  Dan prijs ik Hem in  eeuwigheid. Dat ik genade vond.

Leven uit genade. En Zijn genade is zo overvoedig. Ik denk dat die kerstboom voor Hem totaal geen issue is.

• PIET361

14 december

Hebben jullie 't nu nog steeds over die kerstboom? Pas maar op dat je zelf geen Kerstboom wordt!

• BEN467

14 december

Amen Petra Zo denk ik er ook over!

• BEN467

14 december

Nou Piet ik probeer de discussie wat luchtiger te krijgen door een kerstboompje hier te planten Wat issie mooi he! :-D

• 15 december

RICHARD157 schreef:

Ik vroeg mij af wie van de christenen op deze site dan een kerstboom in huis heeft staan of juist niet?

@Richard

Ik heb ook een grote kerstboom ,  God kent mijn hart ,   het is gewoon een boom , leuk versiert  en gezellig(smile) ,  onbekeerde buren en vrienden  uitnodigen,  en vertellen over de Goedheid van onze  Heiland  

• RICHARD157

15 december

Louise@
    Ik heb het op deze manier gedaan..Zie linkje van mijn facebook hieronder..Ik kan het filmpje hier niet posten en ik weet ook niet of je het filmpje op mijn facebook kan zien..Ik laat het linkje voor een dagje open en haal ik het linkje weer weg :-)

15 december gewijzigd door RICHARD157

• 15 december

Dankjewel Richard heb net gekeken ik vind het ook mooi en gezellig en bovendien God ziet je hart

• RICHARD157

15 december

Dankjewel Louise;-)

• 15 december

Zoveer ik weet is Jezus in werkelijkheid 4 jaar coor christus geboren. Klinkt raar, ik begrijp dat. Dat -4 jaar hoeft uiteraard niet waar te zijn, maar is dat ik ergens geleden heb.

• TAMAAR692

15 december

@ Louise

Ik heb geen kerstboom maar lichtjes in huis, ik mis het eigenlijk helemaal niet. Net zo gezellig hoor:D

• 16 december

Ik had niets in me huis (behalve boven waar opslag is) qua kerstspullen staan. Vanmiddag toen hulp kwam had deze wat kerst spulletjes neer gezet en haar maar aan de gang laten gaan.

Is wel zo dat ik kerst over een tijdje probeer gaan te vermijden in de zin dat ik denk dat me Vader er dan moet meer is (lees dat hij in de hemel is).

• 16 december

TAMAAR692 schreef:

Ik heb geen kerstboom maar lichtjes in huis, ik mis het eigenlijk helemaal niet. Net zo gezellig hoor

@Tamaar

Dat is zeker ook gezellig hoor? (hartje)

76 – 100 van 131    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 3  4  5  6  Volgende Plaats reactie