De snelst groeiende christelijke datingsite van Nederland

Probeer ons gratis uit

Kan een christen wel of niet een kerstboom in huis nemen?

ForumChristelijk leven

126 – 131 van 131    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6Plaats reactie

• Donderdag om 13:20 uur

Amen Francisca!!                                                       Ik zeg ook wel eens: " Het zijn de donkere dagen voor Kerst!" Maar dat bedoel ik gewoon letterlijk! Het zijn vaak van die dagen zoals vandaag met grijs en grauw weer!

Maar geestelijk mogen wij als Kinderen van Het Licht ook getuigen van Dat Licht dat in de wereld gekomen is! Maar jammergenoeg heeft de wereld dat (veelal) niet begrepen!!

Toch blijft dat Licht onverdroten schijnen om nog te zaligen en mensen uit de duisternis tot Zijn wonderbare en wondervolle Licht te brengen! Hallelujah!! En.... Maranatha!!!

Donderdag om 13:21 uur gewijzigd door BERT970

• Donderdag om 13:30 uur

Het was eigenlijk een reactie op wat Laurent plaatste:
    ik citeer "Prima die kerstboom met lichtjes in deze donkere dagen"

en het is ook niet veroordelen bedoeld ;-)

• Donderdag om 14:57 uur

👍Amen @Francisca!! Helder!! ☺

• Donderdag om 17:43 uur

Ik heb er heel eerlijk helemaal niets meer mee. De decadentie leeft hier (België) zegevierend en kan het ook totaal niet meer opbrengen om er aan mee te doen. Pakjes en kadootjes en een overvloed aan luxe is voor mij ook totaal niet meer te associeren met de geboorte van mijn Verlosser. Hier weet ook geen mens meer waar kerst in feite voor staat. Buiten de ik gerichtheid.

Wat me nog het meeste stoort is dat men de initiatieven die men voor de kansarmen onderneemt (eens per jaar) men juist ook op andere dagen laat door gaan, want met kerst zelf heeft niemand er tijd voor.. dan worden "donkere dagen" juist xtra in de verf gezet. een Licht is men niet met een boom en lampen.

• Donderdag om 17:57 uur

Het is een aanrader om het filmpje van de vorige pagina te bezien. Vond het ronduit schokkend. Misschien kan iemand dat op deze pagina plaatsen? Ik weet niet hoe dat moet....:$)

• Donderdag om 18:10 uur

Ik vind wel dat een ieder zelf die keuze heeft hoe men met de feestdagen omgaat want velen vieren met kerst uit de diepst van hun hart de geboorte van Jezus.
    Zelf zet al sinds een aantal jaren geen kerstboom, op de 1 of andere manier doet het mij niets meer. Ik ben elke dag dankbaar dat Jezus voor mij geboren is. Ik ga wel weer samen eten bij mijn kinderen maar ook dat doen wij regelmatig. Zoals mensen het noemen "dat kerstgevoel" dat heb ik niet.
    Mijn kinderen en naasten doen ons best om elke dag zo met elkaar om te gaan.
    Heb uw naaste lief, en dat is niet alleen met kerst bedoeld ;-)

En idd, zoals jij het vermeld Lien, lees ik zelf ook berichten die men deeelt op o.a. facebook, over armoede enz. er wordt extra aandacht gegeven aan behoeftige mensen, en men wil dit anders en dat maar men doet het hele jaar niets en nu dus extra niets :-).

Beter helpt men de minder bedeelden het hele jaar door, en niet alleen tijdens de feestdagen wanneer men ineens de behoefte krijgt om liefdevol te doen. En dan het liefst ook nog delen op social media wat men voor de ander gedaan heeft.
    Soms lijkt het erop dat mensen de dingen plaatsen zo van...kijk mij eens. wat ik gedaan heb, of...wij hebben het meest lekkere eten of grootste boom  en meeste pakjes etc.

Toen ik geen christen was, begreep ik dat ook al niet. Ook nooit begrepen dat men alleen met de kerst naar de kerkdienst ging en verder nooit. En men vervolgens de week erna elkaar onderhand de kop insloeg.

126 – 131 van 131    Ga naar pagina:  Vorige  1 ... 4  5  6Plaats reactie